SNS

Beantwoord

Wordt Apple Pay ook beschikbaar bij SNS?

  • 11 juni 2019
  • 268 Reacties
  • 111638 Keer bekeken


Toon eerste bericht

268 reacties

Reputatie 3

Erg fijn om dit te lezen.:thumbsup_tone1:  Bedankt voor de update! Hopelijk komen jullie er snel uit met Apple :wink:


Geloof je het zelf? Succes met wachten…

Tja ach .. zoals ik al eerder zei, wacht tot eind van het jaar.. 

Maar er is progressie! en dat vind ik ook goed om te zien

Progressie != worst voorhouden

Erg fijn om dit te lezen.:thumbsup_tone1:  Bedankt voor de update! Hopelijk komen jullie er snel uit met Apple :wink:


Geloof je het zelf? Succes met wachten…

Tja ach .. zoals ik al eerder zei, wacht tot eind van het jaar.. 

Maar er is progressie! en dat vind ik ook goed om te zien

Progressie != worst voorhouden

Volgens mij sla je met je interpretatie de plank mis;

progressie is vooruitgang (hoe klein ook)

“worst voorhouden” is achteruitgang; we eten veel teveel vlees, vaak van slechte kwaliteit en met veel schlechte ingrediënten, en dan ook nog ten koste van veel dierenleed (en boerenleed)!

Groet,

Ben :sunglasses:

PS waarschijnlijk bedoel je dat je niet kunt wachten, tsja

Reputatie 3

@ Ben zoek voor de gein even op wat “!=“ betekent…

Verder hoef ik nergens meer op te wachten, want ik ben al overgestapt. Heerlijk om Apple Pay te kunnen gebruiken! 

@ Ben zoek voor de gein even op wat “!=“ betekent…

Verder hoef ik nergens meer op te wachten, want ik ben al overgestapt. Heerlijk om Apple Pay te kunnen gebruiken! 

Is gelijk.

Gefeliciteerd met je nieuwe optie, ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent.

Groet,

Ben :sunglasses:

ps wat moet ik nog meer opzoeken om je kreet wel te begrijpen? Ik okm nog steeds niet verder dan mijn opmerking :disappointed_relieved:

Reputatie 3

== is gelijk aan

!= ongelijk aan

Reputatie 3
Badge

Dag allen,

We horen en lezen jullie signalen over Apple Pay en wees ervan verzekerd dat we deze in de organisatie door laten klinken. Hierbij dan ook een update van onze kant.

Apple Pay vinden wij een interessante nieuwe betaaloplossing. Ook omdat we zien dat klanten hier interesse in hebben door het betalingsgemak. Daarom zijn we ook in gesprek met Apple. Tegelijk hebben wij ook een duidelijke visie. We willen voor onze klanten een bank zijn met eenvoudige, transparante producten voor een faire prijs. En wij hebben de privacy van onze klanten hoog in het vaandel staan. Beide criteria zijn voor ons belangrijk, niet alleen voor Apple maar voor al onze toeleveranciers. Kort samengevat, we zijn dus in gesprek over de mogelijke introductie van Apple Pay. Als er meer nieuws hierover te melden valt dan zullen wij dat dat doen. Ook via dit forum.


Ik zou het niet onredelijk vinden iets extra te betalen voor Apple Pay. Dat was bij die andere mobiele dienst toch ook zo?

Ik weet niet @Sanne of dit inmiddels verouderde informatie is, maar uitgangspunt van Apple in haar onderhandelingen met banken was altijd dat de inspanning die een bank moet leveren om de koppeling met Apple Pay tot stand te brengen niet mag worden doorberekend aan de klanten van de bank. Of dit ook de uiteindelijke uitkomst van onderhandelingstrajecten met banken is, is dan weer een tweede.

Dat een bank voor deze koppeling inspanning moet leveren is wel een gegeven. Een veeg teken hiervoor was tweakers - ABN Amro stopt met Android Wallet. Kort na de start van de support van Apple Pay door ABN Amro stopte de bank met de support van Android Wallet. Het kwam er op neer dat het Android Landschap te gefragmenteerd zou zijn (toestellen, OS versies) om te supporten. Niet uitgesproken werd dat de bank keuzes heeft moeten maken waar ze haar inspanning op zet. Dit kan de Apple gebruikers natuurlijk geen lor schelen, maar is wel wrang voor al die Android gebruikers.

Ook is het niet denkbeeldig dat een dergelijk besluit voor Apple Pay  kan plaatsvinden, mocht de install base (bij hoeveel Apples is geactiveerd, en bij hoeveel wordt het ook daadwerkelijk gebruikt) na een jaar of twee tegenvallen. 

Eigenlijk hebben wij als klanten geen belang om wat voor dienst dan ook te gebruiken die niet beschikbaar kan komen voor alle klanten doordat ze is uitgesplitst op merk of device. Jouw bereidheid om wat te betalen voor de dienst is mooi. Ik ben eigenlijk wel benieuwd om te weten over hoeveel geld het gaat als ontwikkelkosten voor die interfaces gedragen moeten worden door de daadwerkelijke gebruikers. Wat ik wel vrees is dat die kosten ons tegen zouden vallen.

Het is in het belang van ons gebruikers dat er internationale standaarden afgesproken worden voor de interfaces tussen banken en payment service providers (Apple, Google, Garmin). Zo kan een bank een interface aanbieden waar alle ISP's mee aan het werk moeten. Zolang we die niet hebben is het klooien in de marge. Hoe je het als bank ook doet, je kan maar een klein percentage van je klanten faciliteren. Apple gebruikers laten flink van zich horen, maar Apple's maken op zijn best 20%  van de telefoonmarkt uit. En slechts een percentage hiervan zal Apple Pay gaan gebruiken. Een bank faciliteert zo'n interface voor misschien maar tien procent van zijn klanten, op zijn best.

Het is nog maar de vraag of banken, met hun gemeenschappelijke API als gedeeld belang nog wel in staat zijn om als collectief het initiatief terug te pakken. De bewegingen van de grootbanken duiden mij op het tegendeel. Tot dan toe is het verdeel en heers van de ISP's.

Reputatie 3

Ja en daarom ondersteund de SNS Payconiq en Garmin Pay. Daar zal 80% van de markt zitten... Schei toch uit man.

 

De vraag van Sanne is zeer valide en ik zou er best voor willen betalen. Een creditcard krijg je ook niet gratis bij je standaard betaalpakket evenals een 2e pinpas bij en/of rekening. Wat wel apart is; de overige banken als Bunq, ING, ABN en Rabo bieden het “gratis” aan. 

Reputatie 3
Badge

Ja en daarom ondersteund de SNS Payconiq en Garmin Pay. Schei toch uit man.

 

De vraag van Sanne is zeer valide en ik zou er best voor willen betalen. Een creditcard krijg je ook niet gratis bij je standaard betaalpakket evenals een 2e pinpas bij en/of rekening. 

Tsja,  wat in mijn vorige reactie verwoord is de (initiele) opstelling van Apple in de onderhandeling met banken die toegang geven. So don't blame the messenger. 

De reden die ik hiervoor kan bedenken is dat Apple er beducht voor is dat het de populariteit van Apple Pay zou ondergraven zodra mensen ervoor zouden moeten betalen. Dat jij en Sanne dit er wel voor over hebben doet daar niets aan af.

Lees mijn post ook niet als een verdediging van Garmins of Payconics, of van de opstelling van SNS. Wat mij betreft zijn de andere opties in hetzelfde bedje ziek.  Ook dat zijn exponenten van hetzelfde gefragmenteerde betalingslandschap.

Uiteindelijk zijn we als klanten hierin de verliezer.  Als er een universele API was geweest, dan had SNS die al lang gehad en had Apple hier gewoon op aangehaakt en desondanks gewoon haar kunstje kunnen doen. Deze hele discussie zou dan helemaal niet nodig zijn geweest. Dat is het punt. 

Reputatie 3

@Ferd de banken doen hier zelf net zo goed aan mee. Kijk naar direct payment verhaal. Alleen ABN en bunq hebben meteen de Europese variant ingevoerd. Waarom bouwen ze hier weer een NL versie? Het is sowieso al een grote legacy bak bij alle banken. 

Reputatie 2

Vergis je niet in wat Apple aan infomogelijkheden heeft en daar natuurlijk ook wat mee doet. Als SNS wil je natuurlijk dezelfde grenzen voor Apple als die ook voor de SNS gelden. Apple zal daar niet mee akkoord gaan; probleem 1 dus.

Tweede probleem; kosten.

Ik hoorde een aantal keren dat Apple behoorlijk prijzig is. Aangezien ik geen Apple heb/gebruik; SNS ga niet akkoord met hoge kosten, die dan ook weer bij mij terecht komen.

Groet,

Ben :sunglasses:

PS Tip; breng de kosten voor Apple pay in rekening bij de gebruikers (als ze onevenredig hoog zijn), deze hebben sowieso schijnbaar genoeg geld over voor de Apple speeltjes


Apple’s grooste belang is haar branding. Hiermee verkopen ze hardware die veel meer opbrengt dan dat het kost. Dat is Apple’s primaire business. Het bieden van privacy aan haar gebruikers levert Apple meer op (loyalty) dan het verhandelen daarvan. Het is ook 1 van de redenen dat veel mensen zweren bij Apple. Vraag maar aan de FBI. Geen probleem ‘1’ dus.

P.s. Je ondergoed schijnt door.

Reputatie 3

Wel benieuwd hoe de gesprekken van @Tineke met Apple verlopen...

Reputatie 2

Wel benieuwd hoe de gesprekken van @Tineke met Apple verlopen...

Persoonlijk denk ik dat het een smokescreen is….. Om van het gezeik af te zijn…..

Maar laten we goede hoop houden. Ik heb ondertussen een bunq accountje genomen zodat ik de kleine boodschappen al met de watch kan doen….

Apple’s grooste belang is haar branding. Hiermee verkopen ze hardware die veel meer opbrengt dan dat het kost. Dat is Apple’s primaire business. Het bieden van privacy aan haar gebruikers levert Apple meer op (loyalty) dan het verhandelen daarvan. Het is ook 1 van de redenen dat veel mensen zweren bij Apple. Vraag maar aan de FBI. Geen probleem ‘1’ dus.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er (tegenwoordig) te weinig van af weet, ik heb er ook geen zin (tijd, energie enz.) meer in om het te volgen.

Vanuit mijn “wat actievere” tijd in het gebruik van, en het volgen van de ontwikkelingen, is me sterk de regel drift van Apple bij gebleven (naast de price of course). Het is dan ook niet “mijn ding” geworden.

Inmiddels zijn we mijlen ontwikkeling verder en aapt men elkaar steeds meer na. Mijn enthousiastme voor Windows is allang weg. Alle andere opties bracht eigenlijk ook niet zoveel.

Blijft voor mij vnl de prijs en de vraag wat ikzelf nog enigszins in de hand heb. Ik ben daar erg somber over. Het is vaak hetzelfde laken een pak, ziet er alleen iets anders uit. Tsja

De strijd tussen wat het kost en wat het opbrengt is nog niet uitgevochten. Het was de afgelopen 30 jaar een heftige strijd, maar het zal niet nog 30 jaar duren voordat er een vorm van eenheidsworst is.

Groet,

Ben :sunglasses:

Ps  Lidl Duitsland! No problem. :kissing_smiling_eyes:

Reputatie 3
Badge +1

@JeeBee Dit zullen uitgebreide gesprekken zijn. We begrijpen dat de wens naar Apple Pay groot is en zoals eerder vermeld: als er update is, delen we dit als eerste hier.

Reputatie 3

@Tineke uiteraard. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Wanneer staat het eerste gesprek gepland?

Reputatie 3
Badge +1

@JeeBee Dat heb je mooi verwoord :) De gesprekken zijn al gaande. Wanneer de precieze gesprekken zijn, weet ik niet. Ik word aangehaakt, zodra er weer meer te delen is richting jullie. Weet wel dat ik wekelijks jullie signalen intern deel.

Reputatie 3

Oke @Tineke ik geloof je op je blauwe/groene ogen ;-) We zien de (wekelijkse?) update(s) graag tegemoet!

Reputatie 3
Badge +1

Haha, ik heb niks over een wekelijkse update gezegd he ;) Zodra wij een update krijgen, zijn jullie de eerste. Wanneer dit is, weet ik niet. Ik weet alleen dat het een belangrijk onderwerp is binnen de organisatie en men hier druk mee bezig is.

Dochterlief heeft al een afspraak gemaakt met de ING om daar een rekening te gaan openen zodat ze met haar Apple watch kan gaan betalen. Zonde voor jullie, maar ze kon niet meer wachten -:)

Persoonlijk vind ik de SNS momenteel de beste bank qua service, klantvriendelijkheid en rentes. Maar de mogelijkheid tot Apple Pay moet niet te lang meer gaan duren want anders haken er meer klanten af ben ik bang.

Ik heb de vraag omtrent Apple Pay ook gesteld bij lokaal kantoor. Onderstaand is reactie van kantoor

 

N.a.v. van uw vraag wanneer het mogelijk is om met uw mobiel of smartwatch te betalen kreeg ik het volgende antwoord.

 

Voor Android is het al mogelijk om met je mobiel te betalen.

Voor iOS gaat dit op korte termijn niet gebeuren.

Voor meer informatie zie onderstaande volgende link

 

https://www.snsbank.nl/particulier/service/sns-mobiel-betalen.html

 

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

zoals ik dit lees gaat het tijd worden voor veel mensen om te gaan overstappen.  
 

erg jammer SNS jullie slaan wat mij betreft echt de plank mis. 

Reputatie 1

Ik was al benieuwd naar de status. Het blijft erg stil.. Ik zeg m'n betaalrekening op in ieder geval :(

Reputatie 3

De wisselvallige statements baren mij ook (weer) zorgen. Draag het gezamenlijk uit dat men hiermee bezig is of geef transparantie dat het niet komt. 
 

Is SNS inderdaad in gesprek met Apple? Update hieromtrent is wenselijk als de zogenaamde gesprekken al plaats vinden. 

Reputatie 4
Badge +3

Goedemorgen allemaal,

Allereerst welkom op de community @Sono, goed dat je bij ons extra navraag doet. Als je het leuk vindt, kun je hier met het team achter de schermen kennismaken.

Onlangs hebben we jullie geïnformeerd over het feit dat we in gesprek zijn met Apple over een mogelijke introductie bij SNS. Om enige twijfel weg te nemen, de gesprekken zijn gaande. Om die reden schreef @Tineke: ‘dit zullen uitgebreide gesprekken zijn. We begrijpen dat de wens naar Apple Pay groot is en zoals eerder vermeld: als er update is, delen we dit als eerste hier.’

 

Reputatie 3

@Evelyn SNS wellicht dan ook goed dat dit SNS breed wordt gecommuniceerd. Lokale kantoren zijn klaarblijkelijk niet op de hoogte...

Reputatie 4
Badge +3

Hi @JeeBee 

Goed punt, ik ben het met je eens dat onze boodschap overal gelijk moet zijn. In de praktijk zou er geen verschil moeten zijn tussen (bijvoorbeeld) een SNS Winkel en de SNS Community. Omdat het belangrijk is dat we scherp zijn op de kwaliteit van onze actuele informatie, pak ik je signaal op. Daarom dank voor het meedenken JeeBee en nog een fijne dag. 

Reageer