SNS

Beantwoord

Mobiel betalen app werkt niet.

  • 23 november 2019
  • 58 Reacties
  • 28357 Keer bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

58 reacties

Reputatie 1

Bedankt voor je verslag @Koos Je SNS Mobiel Betalen app blijft dus tegensputteren. We zien de app graag werkend in deze corona tijd. Veiligheid boven alles. Probeer je het bij de volgende boodschappen nog eens met een geopende app zodat we ook dit uitsluiten? Lukt dit niet, dan ontvangen we graag je gegevens. Stuur je je postcode, huisnummer en geboortedatum naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community - Koos - mobiel betalen app’? Dan vraag ik mijn collega’s van de helpdesk internet diensten om je verder te helpen en uit te zoeken of er een mismatch is met een Motorola 5G Plus.

Ga ik doen. Zal waarschijnlijk vrijdag of zaterdag zijn.

Reputatie 3
Badge

Bedankt voor je verslag, @Koos. Ik vraag mijn collega's van de technische afdeling om er naar te kijken. Mail je postcode, huisnummer, geboortedatum, geboorteplaats naar: Webcare@sns.nl. In de onderwerpsregel zet je ‘Mobiele app werk niet - Koos’. Dan zal mijn collega onderzoeken of het aan je toestel ligt.

Verslag nieuwe mobiel-betalen poging: weer mislukt.

Vanmorgen opnieuw geprobeerd met een geopende app. Na intoetsen pincode op de phone verscheen de melding dat de betaling was verzonden. Vervolgens op de betaalterminal: betaling niet geaccepteerd.

Ik zal de gevraagde mail sturen, @Sven SNS .

Vanmiddag nogmaals geprobeerd - resultaat identiek.

Gelukkig doet het contactloos betalen met de bankpas wel wat ik verwacht.

Mail is vanmorgen verstuurd.

Reputatie 2
Badge

Fijn dat je een mail hebt gestuurd @Koos Mijn collega's zoeken het uit en nemen contact op. Voor nu wens ik je een fijne dag.

.

Zeer waarschijnlijk heb ik de oorzaak gevonden. Die ligt niet in de app, en ook niet in mijn phone, evenmin aan mijn saldo, maar ligt bij mijn provider, die mijn internetbundel had uitgeschakeld. (Nee, ik ben geen wanbetaler).

Omdat ik wel kon bellen, had ik dat niet in de gaten. Ik doe bijna niets op internet met mijn phone.

Reputatie 3
Badge

Nou @Koos, het is wel een hele achtbaan zo. Hopelijk heb je het euvel achterhaald en werkt de app wanneer dit is opgelost zoals het moet. Zo niet, dan kijk ik uit naar het nieuwe betaal-verslag.

Het blijkt zelfs een achtentachtigbaan !!

Nu de internettoegang is hersteld, zijn er vanmorgen weer drie betaalpogingen bij verschillende winkes geweigerd.

Ik hoop dat er nu echt naar de oorzaak kan worden gekeken. In dit tempo kan ik pas mobiel betalen als de coronacrisis voorbij is, en dan  hoeft het voor mij niet meer.

Ik zal ook via email deze bevinding weer aangeven aan webcare.

Reputatie 1

Het zit je niet mee @Koos. Als je de mail naar webcare@sns.nl stuurt, dan zoekt mijn collega van de helpdesk uit wat er aan de hand is en neemt contact met je op. Een fijn weekend gewenst.

Zoals ik al meldde hierboven: is al gebeurd. Ik mag tenminste hopen dat dat inmiddels is geconstateerd?

Webcare heeft een week de tijd gehad om iets te melden. Al was het maar een ontvangstbevestiging. Ik weet dus niet of mijn probleem de backoffice heeft gehaald.Dit klinkt negatief, maar ik ben dan ook behoorlijk pissig.

De SNS-winkel (Raalte / Nijverdal) heeft een heel andere kant van SNS laten zien. Zij hadden in enkele uren de status van mijn app gecontroleerd en gezien dat die op 27 maart (!!!) was geblokkeerd. Reden: volstrekt onduidelijk. Waarom krijg ik daar geen bericht van? Zelfs als ik tijdens de installatieprocedure iets verkeerd doe, moet ik toch tegen een melding aanlopen? En als ik te weten kom dat er iets mis is, kan ik toch direct stevig aan de bel trekken, in plaats van dagen later voorzichtig een mislukte betaling melden?

Samen met de SNS-winkelier hebben we voorlopig geconcludeerd dat de oorzaak mogelijk  ligt in het niet accepteren van de phone (Motorola 5G Plus). Een bevestiging daarvan hebben we nog niet. Wellicht dat jullie daar iets over kunnen zeggen?

Hulde voor de SNS-winkel Raalte / Nijverdal !!

Begrijpelijk dat je duidelijkheid wil @Koos. De SNS Mobiel Betalen app werkt niet als je een V PAY bankpas hebt. Beschik je over Maestro-bankpas? Verwijder dan de app en installeer 'm opnieuw. Neem je contact met ons op als je een Maestro-bankpas wil? Je bereikt ons op werkdagen van 8 tot 21 uur op het telefoonnummer: 030 - 633 30 00. Dan helpt mijn collega je hiermee.

De SNS Mobiel Betalen app werkt niet als je een V PAY bankpas hebt.

Dit is de idiotie ten top!! SNS is begonnen met introductie van VPay, en van SNS mobiel betalen, en dan werkt het niet?? En als dat bekend is, waarom hoor ik dat dan pas na drie weken??

Beschik je over Maestro-bankpas? Verwijder dan de app en installeer 'm opnieuw.

Los van deze onbegrijpelijke logica is daarvan in mijn geval geen sprake. Maar dan nog: wat is de logica van opnieuw de app installeren terwijl ik dat inmiddels al een keer of vijf heb gedaan? Ik heb geen andere bankpas dan de eerste keer.

Ik heb direct de hulplijn gebeld.  De door mij geprezen SNS-winkelier kon niets vinden over de botsende VPay vs. Mobiel Betalen belangen.

Ik ga morgen weer met de phone proberen te betalen, maar daarbij gaat er bij voorbaat altijd iets fout.

Immers: Als de betaling lukt, waarom kreeg ik bij installatie van de app dan de melding dat het was mislukt?

En als de betaling niet lukt: waarom is de status van mijn MobielBetalen dan in het SNS-systeem op “actief" en staat deze virtuele pas wel opgenomen bij de instellingen?

En dan blijft natuurlijk de vraag: als bij de eerste keer mijn MobielBetalen app automatisch werd geblokkeerd, waarom is dan wel direct het abonnementsgeld afgeschreven?

Vragen, vragen, enige samenhang lijkt er niet te zijn. Ik hoop toch ooit te horen wat er nu werkelijk aan de hand is.

Het lijkt erop dat de fail-mail wordt gestuurd als het installeren WEL is gelukt, en dat zonder bericht de boel is geweigerd. Maar dan zou ik toch verwachten dat het hier klachten regent.

 

Reputatie 2
Badge

Je verwarring begrijp ik @Koos. Simone bedoelt de virtuele betaalpas, niet je gewone betaalpas. Als je in de app op het icoon 'SNS Betalen' klikt, zie je welke virtuele pas je hebt. Zie je daar V PAY? Installeer dan de app nog 1x de app opnieuw. Het is nu niet meer mogelijk dat je een virtuele pas van V PAY krijgt.

Reputatie 4
Badge +1

Begrijpelijk dat je duidelijkheid wil @Koos. De SNS Mobiel Betalen app werkt niet als je een V PAY bankpas hebt. Beschik je over Maestro-bankpas? Verwijder dan de app en installeer 'm opnieuw. Neem je contact met ons op als je een Maestro-bankpas wil? Je bereikt ons op werkdagen van 8 tot 21 uur op het telefoonnummer: 030 - 633 30 00. Dan helpt mijn collega je hiermee.

 

dit is wel heel raar.  Al blijkt later dat het om een virtuele pas kan gaan, die anders is dan je fysieke pas?

En waarom zou je uberhaupt virtuele VPAY passen genereren als die niet werken? Ik ben de draad kwijt (en gebruik gelukkig Apple Pay via een omweg).

Gisteravond opnieuw de app geïnstalleerd.

Een uur geleden een betaling geprobeerd en… Het lukte !!

Nu natuurlijk terugredeneren. Ik zie i n de app de betaalrekening heel anders gepresenteerd. Waar het bij de vorige pogingen alleen de bankrekeningnummer met saldo was, is die nu opgefleurd met het SNS-logo en het Maestro-logo.

Mijn vermoeden: tijdens het installeren moet de betreffende betaalrekening gekoppeld worden vanuit de Bankieren app. Die koppeling is nooit tot stand gebracht tot gisteravond.

Blijft het wel vreemd dat de app wordt geblokkeerd, terwijl ik nergens ivan op de hoogte wordt gesteld. Ook bij de installatieprocedure zijn er geen foutmeldingen verschenen.

Het is dus best mogelijk dat ik iets verkeerd heb gedaan, maar zonder terugkoppeling is dat moeilijk te ontdekken. Tip voor de ontwikkelaars? Of de betekenis van dat logo (wel of niet gekoppeld) aangeven?

Al met al heeft dit mij een maand gekost...

Reputatie 3
Badge +1

@Koos: aanhouder wint, ook al duurt het soms wat langer... 

Reputatie 3
Badge

Een betere omschrijving had ik niet kunnen geven, @Stefan. Het klopt dat er een koppeling is tussen de SNS Mobiel Bankieren app en de SNS Mobiel Betalen app, @Koos. Het probleem in jouw geval zat ‘m in een storing die we hebben gehad. Die zorgde ervoor dat er geen koppeling werd gemaakt door nieuw aangemaakte virtuele passen (SNS Mobiel Betalen) en je SNS Mobiel Bankieren app. Ook kwam hierdoor het logo niet in beeld. Met de herinstallatie is de koppeling tot stand gekomen, waardoor alles nu werkt zoals het hoort.

Dank je wel, Sven.

Toch jammer dat, als dit bekend was, het bijna een maand heeft geduurd voordat iemand op het idee kwam die link te leggen.

Complicatie - en verzachtende omstandigheid voor jullie maar vertragende factor voor mij - was dan ook nog de misser bij mijn provider. Uiteindelijk ben ik dus gemangeld tussen twee organisaties die geen van beide terugkoppeling gaven over de ongewone status.

Helaas zal het bedrag van de boodschappen vrijdag de limiet overschrijden, dus contactloos zit er dan niet in.

Dank je wel, Sven.

Toch jammer dat, als dit bekend was, het bijna een maand heeft geduurd voordat iemand op het idee kwam die link te leggen.

Complicatie - en verzachtende omstandigheid voor jullie maar vertragende factor voor mij - was dan ook nog de misser bij mijn provider. Uiteindelijk ben ik dus gemangeld tussen twee organisaties die geen van beide terugkoppeling gaven over de ongewone status.

Helaas zal het bedrag van de boodschappen vrijdag de limiet overschrijden, dus contactloos zit er dan niet in.

Zeker kun je wel contactloos betalen, alleen wordt er nu (na contactloos inscannen) gevraagt om je pin in te voeren 

Groet,

Ben 

Hoezee!

Het is gelukt.

Een betaling met Mobiel Betalen, een bedrag boven de limiet, en toch contactloos middels de vingerafdruk.

Nu afwachten wanneer ik weer veilig contant kan betalen...

Hallo, Ik heb een Motorola One Macro, met Android versie 9 en volgens de app is mijn telefoon niet geschikt om mobiel te betalen. Ik heb deze telefoon sinds kort. Voorheen had ik een iPhone en toen werkte alles prima. Mvg, Carlos