SNS

Beantwoord

Mobiel betalen app werkt niet.

  • 23 november 2019
  • 58 Reacties
  • 28357 Keer bekeken

Sinds kort werkt mobiel betalen op mijn Motorola G6 plus niet meer, NFC staat aan en werkt (getest met DigiD app).

Ik heb de app verwijderd van de telefoon en verwijderd uit de bankieren app, daarna opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.

Het valt me wel op dat ik de bankieren app staat dat er een G7 plus is toegevoegd, terwijl ik dus een G6 plus heb ?

Iemand een idee wat dit kan zijn ?

Alvast bedankt !

icon

Beste antwoord door Geesje SNS 10 augustus 2020, 17:37

Goedemiddag @JohannavdSchuur, welkom op de community. Deze melding kan meer oplossingen hebben. Heb je ook een betaalapp van een andere bank op je telefoon? Dan stel je SNS in als standaard betaalapp. Dit doe je in de app bij instellingen. Dan zijn er apps die soms op de achtergrond openstaan, maar die de werking van de betaalapp in de weg staan. Als je op de melding klikt, word je doorgelinkt naar deze openstaande apps en sluit je deze. Dan doe je de betaling opnieuw.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

58 reacties

Goedemiddag @JohannavdSchuur, welkom op de community. Deze melding kan meer oplossingen hebben. Heb je ook een betaalapp van een andere bank op je telefoon? Dan stel je SNS in als standaard betaalapp. Dit doe je in de app bij instellingen. Dan zijn er apps die soms op de achtergrond openstaan, maar die de werking van de betaalapp in de weg staan. Als je op de melding klikt, word je doorgelinkt naar deze openstaande apps en sluit je deze. Dan doe je de betaling opnieuw.

Het was inderdaad dat ik de app moest instellen als standaard betaalapp. Nu werkt hij wel. Dank je wel!

Reputatie 2
Badge

Goedemiddag @JohannavdSchuur, welkom op de community. Deze melding kan meer oplossingen hebben. Heb je ook een betaalapp van een andere bank op je telefoon? Dan stel je SNS in als standaard betaalapp. Dit doe je in de app bij instellingen. Dan zijn er apps die soms op de achtergrond openstaan, maar die de werking van de betaalapp in de weg staan. Als je op de melding klikt, word je doorgelinkt naar deze openstaande apps en sluit je deze. Dan doe je de betaling opnieuw.

Mobiel betalen lukt bij mij niet. Als ik mijn telefoon bij de betaalterminal hou dan krijg ik een melding dat door een andere app (of instelling op mijn telefoon) de beveiliging niet ok is. Weten jullie welke instelling ik moet aanpassen?

 

Ik heb een Samsung A50

Reputatie 3
Badge

Goedemiddag @Rob60, top dat je direct al een herinstallatie hebt geprobeerd. Vaak biedt dit uitkomst. Krijg je een specifieke foutcode te zien wanneer je de app opstart?

Ik denk dat een telefoontje sneller resultaat geeft.

De app doet het de hele week al niet meer, gister verwijderd en opnieuw aangemald maar mag niet baten, heb een samsung A50.

Zoals je hiervoor kunt zien heeft Sven een week (!!) geleden de oplossing aangedragen.

En afgelopen vrijdag (!!) heb ik hier een verslagje gepost van de geslaagde betaling.

Ik krijg hieruit de indruk dat er slechts zelden wordt gekeken naar de postings in deze community.

Waarom blijven de zaken zo lang liggen?

Maar fijn dat het verholpen is. Had in enkele dagen kunnen gebeuren in plaats van een maand.

Reputatie 3
Badge

Hoi @Koos Heb je nog een terugkoppeling van de afdeling hulpdiensten Internet ontvangen? Je mail heb ik doorgestuurd en ik kreeg het volgende terug: het kan te maken hebben met de vingerafdruk op dit toestel. Gebruik je je vingerafdruk op dit toestel en zo ja, wil je dit verwijderen en proberen of de betaling dan wel lukt? ALS dit lukt, dan kun je daarna de vingerafdruk weer aanzetten en zou 'ie ook moeten werken. Ik ben benieuwd.

 

Hallo, Ik heb een Motorola One Macro, met Android versie 9 en volgens de app is mijn telefoon niet geschikt om mobiel te betalen. Ik heb deze telefoon sinds kort. Voorheen had ik een iPhone en toen werkte alles prima. Mvg, Carlos

Hoezee!

Het is gelukt.

Een betaling met Mobiel Betalen, een bedrag boven de limiet, en toch contactloos middels de vingerafdruk.

Nu afwachten wanneer ik weer veilig contant kan betalen...

Dank je wel, Sven.

Toch jammer dat, als dit bekend was, het bijna een maand heeft geduurd voordat iemand op het idee kwam die link te leggen.

Complicatie - en verzachtende omstandigheid voor jullie maar vertragende factor voor mij - was dan ook nog de misser bij mijn provider. Uiteindelijk ben ik dus gemangeld tussen twee organisaties die geen van beide terugkoppeling gaven over de ongewone status.

Helaas zal het bedrag van de boodschappen vrijdag de limiet overschrijden, dus contactloos zit er dan niet in.

Zeker kun je wel contactloos betalen, alleen wordt er nu (na contactloos inscannen) gevraagt om je pin in te voeren 

Groet,

Ben 

Dank je wel, Sven.

Toch jammer dat, als dit bekend was, het bijna een maand heeft geduurd voordat iemand op het idee kwam die link te leggen.

Complicatie - en verzachtende omstandigheid voor jullie maar vertragende factor voor mij - was dan ook nog de misser bij mijn provider. Uiteindelijk ben ik dus gemangeld tussen twee organisaties die geen van beide terugkoppeling gaven over de ongewone status.

Helaas zal het bedrag van de boodschappen vrijdag de limiet overschrijden, dus contactloos zit er dan niet in.

Reputatie 3
Badge

Een betere omschrijving had ik niet kunnen geven, @Stefan. Het klopt dat er een koppeling is tussen de SNS Mobiel Bankieren app en de SNS Mobiel Betalen app, @Koos. Het probleem in jouw geval zat ‘m in een storing die we hebben gehad. Die zorgde ervoor dat er geen koppeling werd gemaakt door nieuw aangemaakte virtuele passen (SNS Mobiel Betalen) en je SNS Mobiel Bankieren app. Ook kwam hierdoor het logo niet in beeld. Met de herinstallatie is de koppeling tot stand gekomen, waardoor alles nu werkt zoals het hoort.

Reputatie 3
Badge +1

@Koos: aanhouder wint, ook al duurt het soms wat langer... 

Gisteravond opnieuw de app geïnstalleerd.

Een uur geleden een betaling geprobeerd en… Het lukte !!

Nu natuurlijk terugredeneren. Ik zie i n de app de betaalrekening heel anders gepresenteerd. Waar het bij de vorige pogingen alleen de bankrekeningnummer met saldo was, is die nu opgefleurd met het SNS-logo en het Maestro-logo.

Mijn vermoeden: tijdens het installeren moet de betreffende betaalrekening gekoppeld worden vanuit de Bankieren app. Die koppeling is nooit tot stand gebracht tot gisteravond.

Blijft het wel vreemd dat de app wordt geblokkeerd, terwijl ik nergens ivan op de hoogte wordt gesteld. Ook bij de installatieprocedure zijn er geen foutmeldingen verschenen.

Het is dus best mogelijk dat ik iets verkeerd heb gedaan, maar zonder terugkoppeling is dat moeilijk te ontdekken. Tip voor de ontwikkelaars? Of de betekenis van dat logo (wel of niet gekoppeld) aangeven?

Al met al heeft dit mij een maand gekost...

Reputatie 4
Badge +1

Begrijpelijk dat je duidelijkheid wil @Koos. De SNS Mobiel Betalen app werkt niet als je een V PAY bankpas hebt. Beschik je over Maestro-bankpas? Verwijder dan de app en installeer 'm opnieuw. Neem je contact met ons op als je een Maestro-bankpas wil? Je bereikt ons op werkdagen van 8 tot 21 uur op het telefoonnummer: 030 - 633 30 00. Dan helpt mijn collega je hiermee.

 

dit is wel heel raar.  Al blijkt later dat het om een virtuele pas kan gaan, die anders is dan je fysieke pas?

En waarom zou je uberhaupt virtuele VPAY passen genereren als die niet werken? Ik ben de draad kwijt (en gebruik gelukkig Apple Pay via een omweg).

Reputatie 2
Badge

Je verwarring begrijp ik @Koos. Simone bedoelt de virtuele betaalpas, niet je gewone betaalpas. Als je in de app op het icoon 'SNS Betalen' klikt, zie je welke virtuele pas je hebt. Zie je daar V PAY? Installeer dan de app nog 1x de app opnieuw. Het is nu niet meer mogelijk dat je een virtuele pas van V PAY krijgt.

Ik heb direct de hulplijn gebeld.  De door mij geprezen SNS-winkelier kon niets vinden over de botsende VPay vs. Mobiel Betalen belangen.

Ik ga morgen weer met de phone proberen te betalen, maar daarbij gaat er bij voorbaat altijd iets fout.

Immers: Als de betaling lukt, waarom kreeg ik bij installatie van de app dan de melding dat het was mislukt?

En als de betaling niet lukt: waarom is de status van mijn MobielBetalen dan in het SNS-systeem op “actief" en staat deze virtuele pas wel opgenomen bij de instellingen?

En dan blijft natuurlijk de vraag: als bij de eerste keer mijn MobielBetalen app automatisch werd geblokkeerd, waarom is dan wel direct het abonnementsgeld afgeschreven?

Vragen, vragen, enige samenhang lijkt er niet te zijn. Ik hoop toch ooit te horen wat er nu werkelijk aan de hand is.

Het lijkt erop dat de fail-mail wordt gestuurd als het installeren WEL is gelukt, en dat zonder bericht de boel is geweigerd. Maar dan zou ik toch verwachten dat het hier klachten regent.

 

De SNS Mobiel Betalen app werkt niet als je een V PAY bankpas hebt.

Dit is de idiotie ten top!! SNS is begonnen met introductie van VPay, en van SNS mobiel betalen, en dan werkt het niet?? En als dat bekend is, waarom hoor ik dat dan pas na drie weken??

Beschik je over Maestro-bankpas? Verwijder dan de app en installeer 'm opnieuw.

Los van deze onbegrijpelijke logica is daarvan in mijn geval geen sprake. Maar dan nog: wat is de logica van opnieuw de app installeren terwijl ik dat inmiddels al een keer of vijf heb gedaan? Ik heb geen andere bankpas dan de eerste keer.

Begrijpelijk dat je duidelijkheid wil @Koos. De SNS Mobiel Betalen app werkt niet als je een V PAY bankpas hebt. Beschik je over Maestro-bankpas? Verwijder dan de app en installeer 'm opnieuw. Neem je contact met ons op als je een Maestro-bankpas wil? Je bereikt ons op werkdagen van 8 tot 21 uur op het telefoonnummer: 030 - 633 30 00. Dan helpt mijn collega je hiermee.

Webcare heeft een week de tijd gehad om iets te melden. Al was het maar een ontvangstbevestiging. Ik weet dus niet of mijn probleem de backoffice heeft gehaald.Dit klinkt negatief, maar ik ben dan ook behoorlijk pissig.

De SNS-winkel (Raalte / Nijverdal) heeft een heel andere kant van SNS laten zien. Zij hadden in enkele uren de status van mijn app gecontroleerd en gezien dat die op 27 maart (!!!) was geblokkeerd. Reden: volstrekt onduidelijk. Waarom krijg ik daar geen bericht van? Zelfs als ik tijdens de installatieprocedure iets verkeerd doe, moet ik toch tegen een melding aanlopen? En als ik te weten kom dat er iets mis is, kan ik toch direct stevig aan de bel trekken, in plaats van dagen later voorzichtig een mislukte betaling melden?

Samen met de SNS-winkelier hebben we voorlopig geconcludeerd dat de oorzaak mogelijk  ligt in het niet accepteren van de phone (Motorola 5G Plus). Een bevestiging daarvan hebben we nog niet. Wellicht dat jullie daar iets over kunnen zeggen?

Hulde voor de SNS-winkel Raalte / Nijverdal !!

Zoals ik al meldde hierboven: is al gebeurd. Ik mag tenminste hopen dat dat inmiddels is geconstateerd?

Reputatie 1

Het zit je niet mee @Koos. Als je de mail naar webcare@sns.nl stuurt, dan zoekt mijn collega van de helpdesk uit wat er aan de hand is en neemt contact met je op. Een fijn weekend gewenst.

Het blijkt zelfs een achtentachtigbaan !!

Nu de internettoegang is hersteld, zijn er vanmorgen weer drie betaalpogingen bij verschillende winkes geweigerd.

Ik hoop dat er nu echt naar de oorzaak kan worden gekeken. In dit tempo kan ik pas mobiel betalen als de coronacrisis voorbij is, en dan  hoeft het voor mij niet meer.

Ik zal ook via email deze bevinding weer aangeven aan webcare.

Reputatie 3
Badge

Nou @Koos, het is wel een hele achtbaan zo. Hopelijk heb je het euvel achterhaald en werkt de app wanneer dit is opgelost zoals het moet. Zo niet, dan kijk ik uit naar het nieuwe betaal-verslag.