SNS

Vraag

Woonhuis en inboedelverzekering duurder

  • 3 november 2019
  • 6 Reacties
  • 15739 Keer bekeken

Afgelopen week kreeg ik een brief en mijn woonhuis- en inboedel-verzekering gaat per 01-12-2019 omhoog. Ruim 11% zelfs.

Als ik vervolgens ga kijken en ik doe net alsof ik klant wil worden bij de SNS dan zou ik minder gaan betalen.

Dus ik kan beter alles opzeggen en opnieuw aanvragen ?

Dit staat los van de absurde verhoging.

 

Reisverzekering is nu 10,99, dat is bij een nieuwe aanvraag 10,96.

Woonhuisverzekering is nu 12,26 , dat is bij een nieuwe aanvraag 10,22

De aansprakelijkheids en rechtsbijstandsverzekering is hetzelfde.

Uiteraard heb ik de voorwaarden vergelijken en is alles hetzelfde.

Hoe kan dit ?En dan gaat het ook nog omhoog per 1-12-2019


6 reacties

Ik zou zeggen: kijk hier eens

https://forum.snsbank.nl/dagelijkse-bankzaken-109/premieberekening-inboedelverzekering-verschilt-per-huisnummer-9457

Hoi @kevertje, welkom op de community. Als het leuk vindt, dan maak je hier kennis met het team:  kennismaken met het team.

Op een premieverhoging zit niemand te wachten. De premieverhoging gaat per 1 december in, ook voor nieuwe klanten. Heb je als ingangsdatum een datum na 1 december geselecteerd? De afgelopen jaren kwamen er steeds meer schademeldingen binnen met steeds hogere schades. Meer dan waar de premie op is berekend. Dit komt onder andere doordat we in Nederland vaker te maken hebben met extreem weer en de schade die dat veroorzaakt. Ondanks de verhoging bieden we nog steeds een scherpe prijs ten opzichte van andere verzekeraars.

Bedankt voor het bericht Geesje echter is het niet zo.

Ik heb een volledige vergelijking gedaan van de huidige prijs ; dus los van de verhoging.

Jullie klantenservice wilde mij telefonisch bereiken maar gek genoeg bellen jullie mijn dochter (?), de email die jullie sturen komt in de SPAM box terug in verband met foutieve DKIM records in DNS. Wellicht willen jullie dit naar de ICT afdeling sturen ?

 

Dit was de suggestie van de klantenservice :

 

Premies verzekeringen

U ziet op de berekeningspagina van snsbank.nl dat er nu andere premies gelden dan u voor uw verzekeringen betaalt. Dat is mogelijk. Op snsbank.nl ziet u de premies die gelden als u nu verzekeringen afsluit. De premie die u per verzekering betaalt is op het moment van aanvragen vastgesteld en wordt eventueel aangepast indien dat nodig is (indexering). Het is in ieder geval verstandig om regelmatig premies en voorwaarden te vergelijken. Eventueel kunt u een verzekering omzetten door op de site een nieuwe aan te vragen en tijdens de aanvraag aan te geven dat u gebruik maakt van de gratis opzegservice. Een verschil bij de SNS Inboedelverzekering kan ook veroorzaakt worden doordat u recht hebt op combinatievoordeel. Met dit voordeel krijgt u 20% korting op deze premie.Zie voor meer informatie snsbank.nl/combinatievoordeel .

@kevertje Goed om de premies te controleren. Ik heb het uitgezocht. Het kan zijn dat de premies op de site nu anders zijn, dan die je hebt. Zoals in de mail al stond, heeft dit met bijvoorbeeld indexering te maken. De tip van mijn collega om regelmatig te controleren of je nog goed zit, juig ik van harte toe. Het is altijd goed om te kijken of je kunt besparen.
Het is mogelijk dat onze mails in de spambox terecht komen, dit weten we. Veel providers hebben met de laatste phishing aanvallen alle mails van banken als spam aangemeld. Dit om te voorkomen dat mensen slachtoffer worden van phishing. Je geeft zelf bij je provider aan dat mails van @sns.nl betrouwbaar zijn en weer in je inbox komen. Wijzig je je telefoonnummer? Dan belt mijn collega je voortaan op het juiste nummer. Hier geef je de wijziging door: https://www.snsbank.nl/particulier/service/je-gegevens-wijzigen/adres-postadres-of-telefoonnummer-wijzigen.html

  • Dus het is nu zo dat een nieuwe klant minder betaald dan ik ?
  • Mijn telefoonnummer staat goed. Ik denk dat de klantenservice de SMS-notificatie die ik gebruik voor mijn dochter heeft gepakt als contactnummer.
  • Je bericht over de spambox is een SNS mailserver instelling.

Jullie DKIM signature is niet goed die in de zonefile van sns.nl staat.

Dat moet de ICT afdeling van SNS/Volksbank aanpassen vermoed ik. Ik heb een aparte mail daarover naar de klanten service gestuurd gestuurd.

 

Reputatie 2

Goedemiddag @kevertje, top dat je een mail hebt gestuurd over de mail die in je spam box is terechtgekomen. Logisch dat je wil weten of een nieuwe klant minder betaalt dan jij. Voor nieuwe klanten gaat de verhoging vanaf 1 december 2019 in. Als de nieuwe verzekering voor 1 december is afgesloten met een ingangsdatum in december, is de nieuwe premie al berekend en volgt er geen verhoging. Voor bestaande klanten gaat de verhoging in per verlengingsdatum van de verzekering.

Reageer